Sjukstugan ..



Har en sjuk liten tjej hemma, imorse var det hemskt .. 
Jag vaknade upp av att Nova står bredvid mig och ser helt förstord ut, jätte hänig och ögonen följer inte med överuvudtaget .. får fram att hon är kissnödig, när jag bär upp henne så bränner jag mig så varm var hon.
Hon fick sätta sig och kissa och jag förbereder tempen och den visar 39,8 bara av att sitta 2 sek .. så något över 40 grader hade nog hon haft om den fått sitta kvar tiden ut! 
Ger henne panodil och går o sätter oss i soffan så Robert får sova den sista halvtimmen innan han ska börja jobba ..
Men vad händer inte då, hon börjar andas konstigt och sitter och sjunger till barnprogrammen (tyckte det kändes lite konstigt när hon har hög feber och är helt utslagen att hon ska börja sitta och sjunga till barnprogram)
Andningen blir bara konstigare, hon tar verkligen i för att andas ut och jag säger: 
 
- Ska vi åka till doktorn Nova?
- Nej inte nu.  och fortsätter andas tungt och konstigt
- Men då får du andas normalt Nova!

Går en liten stund sen börjar andningen bli tung igen, men när febern så småningom sjunker så blir det bara lättare och lättare för henne!
Sen kunde vi somna om och sova nästan 4 timmar.
Jag blir ju så nojig när det gäller hennes andning och när hon börja bli snorig, hostig o rosslig eftersom hon bara har så gott som en fungerand lunga (vänster lungan har hon tumörer, cystor i)
Så man gör precis allt för att hon ska slippa lunginflamation, jag är nog världens tjatigaste mamma när hon blir förkyld, Nova snyt dig, hosta Nova, Nova .., Nova .., Nova ..!!

Så nu är hon piggare, vi har faktiskt varit ute en sväng i solen, bara ståt och fått lite frisk luft.
Tror nog resten av dagen kommer att spenderas i sängen och tittat på Barbapapa familjen och andra filmer, Kanske tar på oss om febern håller sig nere en stund och sätter oss på balkongen och njuter, himla varmt ute idag!



Ursäkta uppbehållet på 10 minuter då jag jagade en katt på balkong-räcke-rymmen!!


Imorgon får vi hemleveransen på våran diskmaskin, underbart skönt! 
Men nu ska jag ta tag i disken sen ska jag mysa med min sjuka dotter!

Ha en toppen Måndag i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback